Věci ze šuplíku

Když se mi nechce spát...

Aby byla rovnováha ...

Vzpomínám a pokládám pomyslnou kytku na pomyslné hroby nevinných obětí humanitárního bombardování.

http://www.youtube.com/watch?v=HkdhL-XpDX4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=j8hW81mtt6s&feature=related

Komentáře (16)

Tip: Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
1 Těžká rozhodnutí a snadná kritika
idol - 21.12.2011, 13:07:01
RAF a US Air Force systematicky bombardovali civilní cíle v Hitlerově III. Říši, protože to mělo strategický význam pro urychlení konce války. Některá strategická rozhodnutí bývají těžká, avšak snadno se kritizují. Zejména těmi, kteří sami o ničem rozhodovat nemuseli.
2
loar - 21.12.2011, 13:30:43
Přečti si radši tu řeč... Vidíš tam někde pojem humanitární bombardování?
3
Kashika - 21.12.2011, 13:50:18
Možná bych tedy měla ještě dopsat, že mi je strašně líto všech, co se hrbili pod tíhou rozhodování o humanitárním bombardování, a poděkovat, že toto břímě nesli i za mě, ne?

Válečným strategiím nerozumím; každopádně pokud jsou na jejich koncích násilně zabitý lidi, včetně malých dětí (a zvířat), něco je někde špatně.
4
Janika - WWW - 21.12.2011, 14:27:19
Kashiko, vidíme to úplně stejně. Přiznám se, že nechápu tu slepotu, nevnímající zabité nevinné oběti. Stojím nad tím v úžasu a nemám slov.
5
Kashika - WWW - 21.12.2011, 15:01:40
Jo. Stojím nad tím v úžasu. Přesně vyjádřeno. Díky!
6 K problematice doporučuji
Milan - 21.12.2011, 15:17:08
také tento velice zajímavý (a slušný) článek:
http://vit-machalek.bloger.cz...ost
7
Kashika - WWW - 21.12.2011, 15:26:13
Milane, díky za link, článek jsem přečetla a čtu dál. Např.: docela by se sem hodila i tahle báseň od téhož autora:
http://vit-machalek.bloger.cz...sem
8 Kashiko,
Mirka - 21.12.2011, 17:29:39
aby byla rovnováha, muselo by toho být řečeno ještě mnohem víc.
Bude toho jednou řečeno mnohem víc.
9
Kashika - WWW - 21.12.2011, 17:40:39
Mirko, v to doufám.
10 Kashice ad 3), Janice ad 4) a podobným "humanistům/kám"
idol - 22.12.2011, 04:07:27
Pokud jde o posuzování strategického bombardování civilních cílů je místo ironie dobré si uvědomit, že dosažením zkrácení válečných bojů dojde ke snížení celkového počtu válečných obětí, vč. civilních, např. v úvodním příspěvku zmíněné systematické nelítostné bombardování civilních cílů Hitlerovy III. Říše angloamerickými spojenci - zničení Hamburku, Drážďan apod., americké A-bomby v Hirošimě a Nagasaki. Strategické rozhodnutí je potřeba posuzovat v souvislostech, nikoliv z nich vytrženě.
11 Idole,
Kashika - 22.12.2011, 11:17:56
při vší úctě, mícháte hrušky a jablka.
V účelu bombardování (i) civilních cílů Hitlerovy III. říše vidíte podobnost s účelem bombardování Bělehradu?! V tom případě by mě zajímal Váš názor, čemu "humanitární" bombardování Bělehradu napomohlo, to jsem tedy žádostiva. (Pokud tedy nemáte na mysli urychlení vzniku nového státu :-))
A promiňte, prosím, ale Vaše věta ... "Strategické rozhodnutí je potřeba posuzovat v souvislostech, nikoliv z nich vytrženě."... je (v tomto případě) klišé, stejně jako ..."dosažením zkrácení válečných bojů dojde ke snížení celkového počtu válečných obětí, vč. civilních"... (to je přímo objev :-))
A promiňte mi moji ironii, pokud Vás nějak irituje.
12
Janika - WWW - 22.12.2011, 22:30:39
Ztráta času, Kashiko :-).
13
Kashika - 23.12.2011, 11:30:42
Janiko, taky si myslím :)
14 "Moral bombing"
Dora - 23.12.2011, 21:29:36
To zní skoro tak uhozeně jako humanitární bombardování. Tak nazývali Amíci s Anglány bombardovaní Drážďan v době, když už Německo bylo defacto na lopatkách a oni museli ukázat, že jsou taky něco platní. Bylo to zcela zbytečné zničení krásného barokního města, o obětech nemluvě.
15
Liška - Mail - WWW - 31.12.2011, 12:04:25
Jo, podle mě je to hnusný.

Tehdy když letěla letadla na Bělehrad, pamatuju sim že ten den mi bylo špatně, pociťovala jsem to jako "předtuchu", hodně nepříjemný. A teprve po letech mi došlo, že to bylanějaká psychosomatická reakce na to, že nějací nevysvětlitelní vnější "přátelé" se ženou bombardovat Evropu, blízko nás, naše skoro-příbuzné.

Kdyby to záleželo na mně, žádné Kosovo není stát, neuznávám.

Chápu, že globalizace má dosahy ve všech rovinách ekonomiky i žití i solidarity, ale letět někam do Iráku nechat shazovat bomby vyplašenýma vojákama na civilisty, to pro mě není relevatní a nikdy nebude.

Samozvané americké "spasitele" nesnášim. George W.Bushe nesnášim. A ty iluze o Obamovi byly ... iluze. Nobelova cena míru, neuvěřitelné!

No nic.
16
Kashika - 01.01.2012, 19:55:10
Liško, napsalas to dokonale, souhlasím s každým slovem. Díky. Díky i Tobě, Doro, a hezkej novej rok všem!!!!
Přidání komentáře